De les mitges Platino a les Olimpíades i el Macba


Leopoldo Rodés ha estat un personatge polifacètic i dotat de magnetisme, en la tradició d’aquelles grans burgesos catalans del segle XIX i el XX que van saber combinar la vocació pels negocis, la sensibilitat cultural y el gaudi de la bona vida.

De molt jove es va donar a conèixer con un dels modernizadors de la publicitat española en els anys daurats d’aquest negoci, els seixanta, quan el carrer Tuset es va convertir en el Madison Avenue espanyol i els seus executius en els nostres Don Drper i els seus Mad Men. “La publicitat ha estat la meva vida”, Conessava Rodés n ofa gaire. Llicenciat en drest, la família de la seva mare era propietària d’uns quants cinemes, i allà va començar a habituar-se al mecanisme dels anuncis. Amb el seu company de facultat, José Carlos Iriarte, va decidir muntar L’agència Tiempo, que va engegar amb vistoses campanyes publicitàries con les de les mitges Platino, les camises Tergal o les ràdios Kolster.

Font: La Vanguardia